Moottoriliiton hallitus kokoontui keskiviikkona 18.9.2024

23.9.2024

Moottoriliiton hallitus kokoontui 18.9.2024 käsittelemään ajankohtaiset aiheet. Tulevan kauden 2025 valmistelut ovat jo pitkällä ja hallituksen linjaukset lisenssikauteen, liikennevakuutuslain vaikuttamistyöhön ja muihin ajankohtaisiin aiheisiin oli keskusteluissa.

Puheenjohtaja Heikkinen avasi kokouksen ja hyväksyttiin sähköisessä työtilassa tehdyt päätökset. Sääntötyöryhmä on työstänyt urheilusäännöstöä tulevalle kaudelle ja turvallisuustyöryhmä on esittänyt, että turvallisuussäännöstö eriytetään omaksi säännöstökseen. Molempien säännöstöjen luonnokset olivat hallituksella kommentoitavana. Hallitus näki, että uuden turvallisuussäännöstön tueksi tulee laatia ohjeet ja selkeät esimerkkilomakkeet.

Jonna Kyllästinen toimii johtoryhmässä hallituksen edustajana ja avasi hallitukselle johtoryhmän kokouskäytäntöä ja toimintaa. Johtoryhmän työskentely on operatiivisen toiminnan tukemista pääsihteerin apuna. Johtoryhmän edellisten kokousten pöytäkirjat hyväksytettiin hallituksella.

Pääsihteerin katsaus käsitteli liikennevakuutuslain viimeisimmät tilanteet ja ”Me ollaan Moottoriliitto” -kampanjasta keskusteltiin hallituksessa. Moottoriliiton budjetin ja toimintasuunnitelman laatiminen valtionapuhakemusta varten on aloitettu.

Kumppanuusrekrytoinnin etenemisestä raportoitiin hallitusta ja esiteltiin hakijat. Rekrytointi etenee ja kumppanuustyöryhmä saa myös raportin haastattelujen etenemisestä.

SUEK:n puhtaasti paras- ja reilusti paras -verkkokoulutuksista muistutettiin ja todettiin, että kaikkien luottamustehtävissä ja toiminnan piirissä toimivien tulisi päivittää verkkokoulutukset määräajoin.

Liikennevakuutuslaki ja sen päivitys on vaikuttanut liikennevakuutuslakityöryhmän työhön ja hallitukselle annettiin tiedoksi suunnitelmat ja työryhmän näkemykset. Työryhmä on saanut vastauksia vakuutusyhtiöiltä ja näiden vastausten pohjalta työryhmä jatkaa työtä ratkaisujen löytämiseksi. Myös Suomen Moottoriliiton vuoden 2025 lisenssivakuutusneuvottelut on aloitettu ja tällä hetkellä pohditaan tulevan vuoden eri lisenssivakuutusmalleja.

Snowcross MM-kilpailu 2025 tilanneraportti annettiin hallitukselle. Hallituksen puheenjohtaja Erkki Heikkinen on käynyt Turkissa InFrontin järjestämässä kilpailujärjestäjien tilaisuudessa kuulemassa viimeisimmät uutiset MM-sarjan suhteen. Snowcrossin MM-sarjasta kiinnostuneille kuljettajille tullaan pitämään infotilaisuus koskien MM-sarjaa. Sarja käsittää yhteensä neljä osakilpailua. Ensimmäinen pidetään Ruotsissa, toinen Suomessa ja kaksi viimeistä tullaan pitämään Turkissa.

Strategiatyöryhmän suunnitelmat strategiatyön edistämisestä annettiin hallitukselle. Fyysinen tilaisuus tullaan pitämään tammikuussa lajiryhmäristeilyn sijaan ja siihen toivotaan kattavaa osallistujamäärää kaikista sidosryhmistä.

Hallituksen syksyn kokouspäivämäärät:

Ke 30.10.2024