Suomalaiset vauhdissa Slovakiassa ja Tsekissä sunnuntainakin!

21.7.2024

Suomalaiskilpailijat olivat vauhdissa Slovakiassa ja Tsekissä myös sunnuntaina!
(Teksti: Moottoriliitto | Kuva: Ratalajit-lajiryhmä)

Topias Manner kuvassa etualalla numerolla 13 (Kuva: Moottoriliiton Ratalajien lajiryhmä)

Slovakian Zarnovicassa ajettiin sunnuntaina speedwayn MM-finaali. Suomea kilpailussa edusti 13-vuotias Topias Manner, joka sijoittui finaalissa 14. sijalle. Kaikkiaan mukana oli 24 kilpailijaa kamppailemassa maailmanmestaruudesta.

Motocross-viikonloppu Loketissa saatiin päätökseen

Tsekin Loketissa kilpailtiin MXGP:n osakilpailussa, jossa Suomea oli edustamassa neljä kilpailijaa. MX2-luokassa ajava Sampo Rainio ajoi ensimmäisessä erässä sijalle 20 ja toisessa erässä sijoitus parani yhdellä sijoituksen ollessa 19. Rainio sai myös kilpailusta ensimmäiset MM-pisteensä.

EMX65-luokan toisessa erässä Mikke Lindström ajoi 26. sijalle ja Sami Oinonen puolestaan sijalle 36. Myös kilpailun kokonaistuloksissa he ylsivät samoille sijoituksille. EMX85-luokassa Suomen Viktor Leppälä ajoi sunnuntain toisessa erässä sijalle 23, mutta kilpailun kokonaistuloksissa hän nappasi 13. sijan.

- Ensimmäisessä erässä oli heikko lähtö 15. sijan paikkeilla, mutta kovalla yrityksellä maalissa kuudentena. Toisessa erässä huono lähtö, mutta hyvä nousu ekalla kierroksella 10 porukkaan mutta sitten kilpakumppani kaatui eteen ja pyörä jäi jumiin, kun etupyörän pinnojen väliin jäi toisen kilpailijan takalokari, Viktor kertoo tunnelmiaan viikonlopun jälkeen.

MXGP:n seuraava osakilpailu ajetaan ensi viikonloppuna (27.7.2024-28.7.2024) Belgian Lommelissa.

Superbiken viikonloppua tähditti Niki Tuuli

Niki Tuuli kilpaili myös Tsekissä Superbike World Championship -kilpailussa. Sunnuntain toisessa kilpailuerässä Nikin sijoitus parani lauantaista kahdella sijalla, kun hän ajoi tänään kahdeksanneksi. Sarjan seuraava osakilpailu ajetaan elokuun toisena viikonloppuna Portugalissa (9.8.2024-11.8.2024).