Duellin omistama AMOQ jatkaa motocrossin SM-sarjan pääyhteistyökumppanina kaudella 2024!

6.6.2024

Tiedote 6.6.2024 | Suomen Moottoriliitto ry

Motocrossin SM-sarjan pääyhteistyökumppanina kaudella 2024 jatkaa motocross-tuotebrändi AMOQ. Toisena yhteistyökumppanina tulevalla kaudella jatkaa aikaisempien kausien tapaan Pirelli. Kotimainen SM-sarja sisältää yhteensä kuusi osakilpailua ja sarja tullaan kilpailemaan nimellä SML AMOQ SM-Motocross 2024.

Keväällä 2022 lanseerattu Duellin omistama AMOQ MX motocross-mallisto toi markkinoille niin kilpailu- kuin harrastekäyttöönkin suunniteltuja motocross-vaatteita, kypäriä, ajolaseja, suojia ja tarvikkeita. AMOQ tunnetaan moottorikelkkavaatteistaan, jotka ottivat vahvan jalansijan markkinoilla heti tuotteiden lanseerauksen yhteydessä talvella 2021.

Kaudella 2024 Duell ja Moottoriliitto haluavat korostaa reilua peliä ja urheiluhenkeä. Jokaisessa kilpailussa jaetaan Pirelli reilu kisakaveri -palkinto, joka annetaan sille kuljettajalle, joka on osoittanut käytöksellään aitoa kilpailuhenkeä ja reilua urheilua. Valinnan tekee kilpailun valvoja tuomariston kanssa. Duell ja Moottoriliitto ovat yhdessä sitoutuneet parantamaan kilpailujen henkeä ja innostaa kuljettajia ja koko kilpailuorganisaatiota mukaan kampanjaan, jonka tarkoitus on antaa arvoa reilun kilpailun periaatteille.

Duell haluaa muistaa myös kilpailuorganisaation vahvoja tekijöitä ja toimitsijoita. Vapaaehtoiset toimitsijat ovat kaikkien kilpailujen kantava voima ja tätä vapaaehtoiskulttuuria halutaan vaalia. Motocross -kilpailussa ratkaisevassa turvallisuutta lisäävässä roolissa ovat lippumiehet. Näitä luottohenkilöitä muistetaan pitkin kautta suojavarusteiksi sopivilla Amoq-aurinkolaseilla.

“Olemme ylpeitä siitä, että jo pari vuotta jatkunut yhteistyömme saa jatkoa. Moottoriurheilu on lähellä sydäntämme, minkä vuoksi yhteistyö tuntuu erityisen hyvälle.  AMOQ MX- mallistomme on kehitetty yhdessä alan ammatilaisten kanssa laatu ja turvallisuus edellä ja se on aikaisempina vuosina saanut hyvän vastaanoton lajin parissa. Olen myös iloinen, että pääsemme tänä vuonna edistämään kilpailujen positiivista henkeä Pirelle-palkinnon muodossa. SM-tason kilpailu on kivenkovaa maamme parhaimpien kuljettajien kesken, mutta samalla haluamme korostaa reilua kilpailuhenkekä ja kunnioitusta muita kilpakumppaneita kohtaan. Koemme, että yrityksemme arvot; Passion, Trust and Partnership, tukevat hienosti Moottoriliiton toimintaa.” kommentoi Duellin uusi toimitusjohtaja Magnus Miemois.

Yhteistyön jatkuminen Duellin ja AMOQ:n kanssa on todella hieno uutinen, toteaa Moottoriliiton pääsihteeri Ville Salonen: "Olemme iloisia, että Duell lähtee jälleen kaudelle 2024 tukemaan SML:n motocrossin SM-sarjaa! Yhteistyö Duellin kanssa on aina ollut sujuvaa ja vahvistus yhteistyöstä kaudelle 2024 on todella hieno uutinen! Yhteistyön myötä tarkoituksena on tukea kilpailunjärjestäjiä SM-sarjan säännöllisellä tiedottamisella ja tuoda esille myös moottoriurheilun fair play -henkeä. Kilpailijoiden keskinäinen kunnioitus ja rehti kilpailutoiminta ovat arvojemme tärkeä osa. Omasta puolestani haluan kiittää Duellia tulevasta yhteistyövuodesta 2024!”