Erkki Laimio aloittaa Moottoriliiton ympäristövastuullisuustyöryhmän uutena vetäjänä

22.8.2024

Moottoriliiton ympäristöohjelma päivitetään ensi vuodelle ja voimme iloksemme kertoa, että Moottoriliiton ympäristövastuullisuustyöryhmä päivittyy ja sen vetäjäksi lähtee pitkän linjan tekijä, Erkki Laimio. Laimio on toiminut muun muassa Päijänneajon ympäristöpäällikkönä ja ollut osana palkittua KISS-Päijänne projektia, jossa yhteishuollon järjestämisellä vähennettiin merkittävästi kilpailun aikana syntyviä ajokilometrejä. Laimiolla on FIM:n MM-toimitsijalisenssi ja ympäristövastuulliset säädökset ovat Erkin erityisosaamista niin kansallisissa kuin kansainvälisissä kilpailuissa.

On tärkeää, että Moottoriliitolla on johdonmukainen ympäristövastuuohjelma, jossa on huomioitu lainsäädännölliset ja muutoin säädetyt ympäristövaatimukset. Moottoriliiton tavoitteena on laatia ja ylläpitää parhaat ja asianmukaiset ympäristömääräykset kilpailutapahtumia varten ja levittää ympäristötietoisuutta kaikille. Tämä tehdään yhteistyössä jäsenyhdistysten, urheilijoiden ja eri ministeriöiden kanssa.

Laimio aloittaa ympäristöohjelman päivittämisen kartoittamalla nykytilannetta. Tässä työssä lajiryhmät nousevat suureen roolin, sillä heillä on paras näkemys lajien nykytilanteesta.

Moottoriliitto haluaa kaikissa toimissaan olla vastuullinen ja uudelleenjärjestäytynyt ympäristövastuullisuustyöryhmä vetäjänsä johdolla tulee laatimaan ensi vuodelle uuden ympäristövastuullisuusohjelman.

TUTUSTU MOOTTORILIITON YMPÄRISTÖOHJELMAAN