Lauantaina nähtiin suomalaiskilpailijoiden upeita kilpailusuorituksia maailmalla - Italiassa kuultiin Maamme-laulu!

20.7.2024

Lauantai tarjosi upeaa suomalaismenestystä maailmalla sekä MM- että EM-kilpailuissa!
(Teksti: Moottoriliitto | Kuvat: maininta kuvan yhteydessä)

Lasse Kurvinen palkintokorokkeella (Kuva: Lasse Kurvinen)

Italian Boves-Cuneossa kuultiin tänään Maamme-laulu, kun Lasse Kurvinen ajoi Flat Tracin MM-sarjan avauskilpailun voittoon! Jännittävä kilpailu ratkesi Lassen voittoon vain kolmen pisteen erolla toiseksi tulleeseen Iso-Britannian Tim Neaveen. Avausosakilpailussa oli mukana yhteensä 22 kilpailijaa.

Speedwayssa kilpailtiin Zarnovicassa

Slovakian Zarnovicassa ajettiin lauantaina speedwayn EM-finaali, jossa Suomea edusti 13-vuotias Topias Manner. Hän sijoittui kilpailussa hienosti 13. sijalle, kun mukana oli kaikkiaan 24 kilpailijaa. Topiaksen kilpailut Zarnovicassa jatkuvat heti huomenna sunnuntaina, kun vuorossa on 125-kuutioisten MM-finaalit.

Tsekin Loketissa kilpailtiin motocrossin MM- ja EM-kilpailuissa

MXGP-sarjan osakilpailu ajetaan kuluvana viikonloppuna Tsekin Loketissa. MM-sarjan puolella Suomea edustaa Sampo Rainio, joka sijoittui lauantain MX2-luokan karsintaerässä 27. sijalle.

Suomi oli edustettuna myös EM-kilpailuissa, kun EMX65-luokassa kilpailivat Mikke Lindström ja Sami Oinonen. Oinonen ajoi lauantain ensimmäisissä erissä sijalle 30 ja Lindström nappasi 39. sijan. EMX85-luokassa Suomea edustanut Viktor Leppälä sijoittui kuudenneksi. EM-luokkien kilpailut jatkuvat huomenna toisten erien merkeissä.

Tsekissä kilpailemassa myös Niki Tuuli

Niki Tuuli radalla perjantaina 19.7.2024 (Kuva: EAB Racing Team)

Superbike World Champion -kilpailussa Tsekissä Suomea edusti Niki Tuuli. Lauantain ensimmäisessä erässä Niki sijoittui hienosti kymmenenneksi. Kilpailun toiset erät ajetaan huomenna sunnuntaina.

Moottoriliitto onnittelee hienoista suorituksista!