Moottoriliiton johtoryhmä kokoontui 6.8.2024

8.8.2024

Johtoryhmän tehtävänä on valvoa ja konsultoida operatiivista toimintaa yhdessä pääsihteerin kanssa, hallituksen tekemien strategisten linjausten mukaisesti.

Moottoriliiton johtoryhmä kokoontui käymään läpi pääsihteerin tilanneraportin. Johtoryhmä keskusteli lisenssimyynnintilanteesta, joka on hieman vähäisempää kuin vastaavaan aikaan viime vuonna.

Liikennevakuutus on iso ongelma ja elokuun lopussa odotetaan lisätietoja vakuutusyhtiöiltä, joilta on kerätty tietoja liikennevakuutuksen tulkinnoista ja tuotteista. Liikennevakuutustyöryhmä kokoontuu heti seuraavalla viikolla.

Tilanne on erittäin vaikea speedwayn, kiihdytysajon ja kansainvälisten kilpailujen kannalta. Liikennevakuutustyöryhmä tekee töitä, jotta nykytilanteeseen saadaan ratkaisuja nopealla aikavälillä ja selvittää mitkä ovat pidemmän aikavälin toimenpiteet. Tilanne liikennevakuutuksen kanssa on akuutti ja vaatii toimia.

Suomessa ollaan menossa lainsäädännössä Eurooppaan nähden ihan eri suuntaan ja toimintaedellytykset ovat erittäin haastavat moottoriurheilussa. Suunnitelmissa on tehdä valitus EU-tasolle, direktiivin vastaisista pykälistä.

Johtoryhmä oli pyytänyt työryhmien puheenjohtajilta raportit meneillään olevista projekteista ja suunnitelmista. Tämä uudenmallinen tapa raportoida johtoryhmää todettiin hyväksi ja samalla linjalla jatketaan.

Puheenjohtaja Heikkinen kävi läpi strategiatyöryhmän ajankohtaisista asioista ja strategian päivitystarpeita. Johtoryhmä kävi läpi eri työryhmien raportit. Johtoryhmä kokee tärkeäksi, että annetaan palautetta ja ohjataan työryhmien työtä. Johtoryhmä kiittää ryhmien yhteenvetoja tehneitä hyvästä työstä.

Moottoriliiton johtoryhmän seuraava kokous järjestetään 10.9.2024