Strategiatyöryhmän kokous 30.8.2024

30.8.2024

Moottoriliiton strategiatyöryhmä piti kokouksen torstaina 29.9.2024. Strategiatyöryhmän tavoitteena on uusia nykyisen strategian pohjalta seuraavat linjaukset Moottoriliiton tulevaisuudesta. Strategia on laadittu kolmeksi vuodeksi kerrallaan, ja työryhmän arvion mukaan strategia on toteutunut monilta osin hyvin.

Strategiatyöryhmä puheenjohtaja Heikkisen johdolla on aloittanut pohjatyöt uuden strategian laatimiselle. Työryhmään kuuluvat Tero Kolehmainen, Miia-Maria Vepsäläinen, Marjaana Pakkanen ja Ville Salonen. Strategia vuosille 2023–2025 on onnistunut ja nyt on aika katsoa tulevaan ja miettiä tulevien vuosien linjanvedot.

Työryhmän mielestä strategiatyöhön pitää saada hyvä vetäjä ja kokous päätti, että Salonen ja Heikkinen kartoittavat mahdollisuudet. Työryhmä näki suurimmaksi ongelmaksi yleisen ilmapiirin ja sen tosiasian, että moni jää pois harrastamisen piiristä. Strategiatyöhön osallistuminen on tärkeää ja uuden strategian päivitys tulee olla kaikille yhteinen asia.

Strategian päivittäminen ja työn aloittaminen pureutuu vanhan strategian tarkistamiseen. Työryhmä päätti ehdottaa, että tammikuun perinteinen lajiryhmäristeily korvataan kaksipäiväisellä tapahtumalla, johon osallistuu henkilöitä tärkeimmistä sidosryhmistä. Lajiemme parissa on paljon ihmisiä, joilla on annettavaa strategiatyöhön.

Työryhmä päätti laatia kyselyn jäsenistölle, lajiryhmille ja edellisen strategian laatimiseen osallistuneille nykytilan tarkistusta varten. Vielä tämän vuoden puolella on tarkoitus saada selvyys strategiatyön vetäjästä ja tilaisuuden pitopaikasta sekä tarkemmasta ajankohdasta.

Strategiatyötilaisuus on suunnitteilla tammikuulle 2025 ja marraskuuhun 2024 mennessä meillä on tarkemmat tiedot tilaisuudesta tiedossa.

Strategiatyö on tärkeää ja siihen pitää saada mahdollisimman kattava edustus mukaan.

Oletko perehtynyt Moottoriliiton strategiaan 2023–2025? Voit tutustua siihen TÄSTÄ!