Suomalaiset kilpailevat viikonloppuna maailmalla: Motocrossia Lommelissa, Flat Trackia Meissenissä

26.7.2024

Suomalaiset ovat viikonloppuna jälleen vauhdissa maailmalla motocrossin ja flat trackin parissa!
(Teksti: Moottoriliitto | Kuva: Moottoriliitto, Miska Jokinen)

Lommelin lähtöpuomin takaa löytyy myös suomalaisväriä. Kuva on vuoden 2023 MXGP:stä Vantaalta. (Kuva: Moottoriliitto / Miska Jokinen)

Motocrossin MXGP-sarja jatkuu tulevana viikonloppuna Belgian Lommelissa. Suomalaisväriä kilpailuun tuovat Sampo Rainio MX2-luokassa sekä EMX Open -luokassa Euroopan mestaruudesta kilpailevat Jere Haavisto ja Matias Vesterinen. EMX250-luokassa on mukana Kimi Koskinen. MX2-luokassa ajetaan tuttuun tapaan lauantaina karsintaerät ja sunnuntaina päästään varsinaisten kilpailuerien pariin. EMX Open -luokan ensimmäinen erä ajetaan jo lauantaina ja toinen kilpailuerä starttaa Lommelin sunnuntain kilpailupäivän.

Lommelin viikonlopun kilpailijaluettelot sekä kilpailupäivien tarkempi aikataulu löytyvät kokonaisuudessaan MXGP:n verkkosivuilta.

Flat Trackin MM-sarja jatkuu Saksassa

Viime viikonloppuna käynnistynyt Flat Trackin MM-sarja jatkuu tulevana viikonloppuna Saksan Meissenissä. Suomesta mukana on Lasse Kurvinen, joka ajoi upeasti avausosakilpailun voittoon Italiassa. Kilpailut alkavat kello 17 paikallista aikaa eli Suomen aikaa tuntia myöhemmin (klo 18).

Moottoriliitto toivottaa runsaasti tsemppiä kaikille viikonlopun koitoksiin!